Ars Reginae

Reginele-Scriitoare ale României. Romania's Writer-Queens. Rumäniens Schriftsteller-Königinnen

  • wordpress analytics

Regina Elisabeta (Carmen Sylva): Jene strahlende Glückseligkeit – Acea fericire strălucitoare

Posted by arsreginae pe 05/04/2010

cs-stralucire

Heute lasse ich mich von meinen eigenen Erinnerungen wiegen, von dem Gedanken an jene Reise mit meinem einzigen Kinde, fünf Tage die Donau hinauf, mit der kleinen Fee, die auf dem Verdeck hin und her schwebte, in strahlender Glückseligkeit!
Und dann sah ich im andern Jahre die Donau wieder, und da floss sie immer noch so strahlend dahin und trug doch meinen ganzen, heissen Schmerz mit sich fort, und ich machte die Augen zu, weil ich ihr fröhliches Strahlen nicht sehen konnte.“

***

„Astăzi mă las cuprinsă de propriile mele amintiri, de gândul la acea călătorie cu unicul meu copil, cinci zile pe Dunăre în sus, cu micuţa zână zburdând încolo şi încoace pe prelată, strălucind de fericire!
Şi apoi am revăzut Dunărea în anul următor şi ea curgea mai departe la fel de strălucitoare, luându-mi întreaga arzătoare durere cu ea – iar eu mi-am închis ochii căci îmi era cu neputinţa să privesc în acea voioasă strălucire.”

Carmen Sylva: Rheintochters Donaufahrt, 10.—16. Mai 1904 (Regensburg, 1905)
(Fiica Rinului calătorind pe Dunăre), traducere Silvia I. Zimmermann

Lasă un răspuns

 
