Ars Reginae

Reginele-Scriitoare ale României. Romania's Writer-Queens. Rumäniens Schriftsteller-Königinnen

  • wordpress analytics

Regina Maria: My Roumania Came to Me on Horseback – România mea am cunoscut-o călare

Posted by arsreginae pe 10/27/2010

Regina Maria: Călare pe o şa bărbătească în uniformă cosacă.

“My Roumania came to me on horseback; alone I discovered it, little by little we got into touch and finally we understood each other in spite of iron etiquette and court restriction, in spite of the ill-will of those who cared not for my young vitality, for my brave hopes and my dangerous conceptions of liberty.(…)

I admit that there was a touch of wildness about my riding; I had an adventurous spirit, as well as a romantic imagination; when on a horse I felt the world mine and the intense joy it gave me may have made me look more dashing than I really was.”

* * *

“România mea am cunoscut-o călare; singură eu am descoperit-o; încetul cu încetul ne-am apropiat una de alta şi în sfârşit ne-am înţeles reciproc în ciuda etichetei de fier şi a restricţiei curţii, în ciuda rău-voinţei acelora cărora nu le păsa de vitalitatea mea tânără, de bunele mele speranţe şi de conceptele mele primejdioase de liberatate. (…)

Admit că era o urmă de sălbăticiune în călăritul meu. Aveam un spirit aventuros precum şi o imaginaţie romantică. Călare simteam că toată lumea este a mea iar bucuria intensă pe care mi-o dădea, făcea să arăt mai îndrăzneaţă decât eram cu adevărat.

The Story of My Life by Queen Marie of Romania, 3 volumes, London: Cassel & Company, 1934, [ro: siz].

Un răspuns to “Regina Maria: My Roumania Came to Me on Horseback – România mea am cunoscut-o călare”

  1. […] Regina Maria: My Roumania Came to Me on Horseback – România mea am cunoscut-o călar… Wed Oct 27, 2010 13:23 pm Regina Maria a României: “My Roumania came to me on horseback; alone I discovered it, little by little…” “România mea am cunoscut-o călare; singură eu am descoperit-o; încetul cu încetul…” […]

Lasă un răspuns

 
